over mij

Ik ben Sonja, getrouwd met Anne-Marie. We hebben twee lieve meiden, Bente (2003) en Sune (2005). November 2010 werd ontdekt dat ik borstkanker had. Alle behandelingen ondergaan en net twee jaar later, toen het allemaal weer wat normaler werd, bleek ik uitzaaiingen te hebben. in eerste instantie in mijn longen en lymfen. Later kwam daar de lever bij en sinds juni zitten ze ook in mijn hersenen.Anne-Marie hield altijd een blog bij. Vanaf april niet meer en nu merk ik dat het toch handig is als mensen wel mee kunnen lezen hoe het gaat, dus vandaar dat ik zelf begin met schrijven.Het verhaal tot april 2014 is te lezen op http://anne-marievader.blogspot.com

donderdag 6 augustus 2015

Vallon pont d'arc

Al bijna twee weken zijn wij aan het genieten in de Ardeche.
Onze villa is echt zo prachtig als we gehoopt hadden. Naarmate de vertrektijd naderde, werden we steeds onzekerder en leek ons huis in ons hoofd al veel minder mooi. Maar gelukkig, het is echt wat we gehoopt hadden!
Heerlijk toeven hier.
Het dorpje Vallon is gigantisch druk. Maar wel gezellig toeristisch. Zolang je na de uitstapjes weer bij je privé zwembad komt, is er niks aan de hand. Het is natuurlijk ook goed warm hier. Onder de 30 zijn we nog niet tegen gekomen en we hebben ook al regelmatig de 39°C gehaald.
Achter ons villapark loopt de Ardeche. Daar is het ook heerlijk poedelen, spelen en visjes vangen.
Eergisteren zijn we naar de grot van cocaliere geweest. Heerlijk koel daarbinnen en ook wel prachtig om weer eens een druipsteengrot te zien. De meiden vonden het ook schitterend. Wat heel jammer is, is dat Anne-Marie haar rug zo'n pijn doet. Ze kan niet lang lopen /slenteren. Dus bij het grotuitstapje, bleef zij boven op het terras zitten. En bij uitstapjes naar Vallon, heeft ze ook al haar eigen zit plekje. 

Anne-Marie en ik hebben elkaar bij de Grot allebei een heel mooi sieraad gegeven met een edelsteen. Ik haar een ring met zwarte onyx, zij mij een ketting met amatist.
Ben ik echt heel blij mee!
Eergisteren was er weer avondmarkt in Vallon. Bente had er al een week naar uitgekeken. Dan gaat ze samen met Jennie, arm in arm dat stadje door. Wat voelen ze zich dan groot. Zo schattig! 
En na de avondmarkt kwam Anne-Louise! Zij wordt ook altijd blij onthaald. Elk jaar gezellig als ze even langs komt (800km omrijden dit jaar voor haar!  ).
Vandaag zijn we de 8 km route op de ardeche gaan kanoën. We werden om 10.15 naar het vertrek punt gebracht. Ik had lang getwijfeld of ik het zou aandurven. Maar na een goede nacht durfde ik het aan. Ik zat met spierbundel Sune in een kano en ik ben blij dat we gegaan zijn! We hadden 1 stroomversnelling waar het echt wel een beetje eng was, de rest viel heel erg mee. Het was super mooi de ardeche vanaf het water zo te zien. We gingen ook onder de pont d'Arc door. Geweldig!

Met mij gaat het wisselend. Fysiek gaat het behoorlijk oké. Ik kan veel en doe veel. Maar slapen is regelmatig een probleem en daardoor voelt de dag erna ook erg vreemd. Mijn hoofd voelt vaak vreemd en gisteren had ik ook echt een heel labiele bui. Tuurlijk, ik snap aan alle kanten dat dat logisch is en erbij hoort, maar lastig is dat wel. Ook omdat ik dat niet altijd verborgen kan houden voor de meiden en ik gun hen zo een fijne vakantie met super herinneringen. En ik weet dat het goed is dat ze ons verdriet ook weleens zien. Meestal ben ik totaal met mijn hoofd hier heerlijk op vakantie, maar af en toe denk ik ook aan straks: welke beslissing moet ik nemen. Hoe gaat t verder? Kom ik nog in het ziekenhuis of gaat alles via de huisarts? Nou ben wel heel benieuwd allemaal.


4 opmerkingen:

  1. Fijn dat het zo goed bevalt daar in France geniet met elkaar nog dikke kus peet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn jullie genieten te lezen en te zien👍 Deze herinnering staat op jullie aller netvlies, hoe fijn is dit😘

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De vraagtekens in bovenstaand bericht waren smileys, worden dan als vraagtekens geplubliceerd????
    Bij deze...... knuf voor allen :)

    BeantwoordenVerwijderen